Terug naar overzicht

Werken onderweg

Als collega onderweg ben jij het visitekaartje van Fietsvoordeelshop.nl aan huis. Je bezorgt klanten een nieuwe fiets of je gaat met de servicebus langs voor een reparatie of onderhoudsbeurt. Zo brengen wij Fietsvoordeelshop.nl naar onze klanten toe en zijn we altijd dichtbij, ook als er geen winkel in de buurt is. Inmiddels hebben wij 8 bezorg bussen en 4 servicebussen en we zijn van plan dit alleen maar uit te breiden om op deze manier onze missie te behalen: wij helpen heel Nederland om lekker te fietsen.

Werken onderweg
in 1 minuut

Ontdek in 1 minuut hoe het is om te werken onderweg bij fietsvoordeelshop.nl

Ontmoet onze collega André

André

Monteur

Ik ben André, 47 jaar oud, gelukkig getrouwd en ik heb een dochter en een zoon. Op mijn 15e ben ik het fietsenvak al ingerold. Ik heb 20 jaar lang een eigen zaak gehad, daar zat al mijn tijd in. Sinds een paar maanden werk ik als monteur op de servicebus, mijn eigen winkeltje op de weg.

Na lange tijd een eigen winkel te hebben gehad, was ik even klaar met de winkel. Je bouwt in de winkel altijd een band op met je klanten en dat neem je continu met je mee. Het voordeel op de bus is, dat ik nog steeds mijn vak uit kan oefenen, maar het contact met de klanten veel afwisselender en minder diepgaand is. Het is voor mij echt een cadeautje om dit werk te mogen doen. Je komt bij mensen thuis, het is leuk en de interactie is kort. Je promoot Fietsvoordeelshop.nl onderweg en bij de klant thuis.

In de avond bekijk ik altijd even mijn route voor de volgende dag, zodat ik weet waar ik heen moet, de juiste straten heb etc. Meestal stap ik rond 8 uur in de ochtend in de bus en rijd ik gelijk naar de eerste klant toe. We hebben ongeveer tussen de 6 en 8 klanten per dag. Het is heel belangrijk goed na te gaan of de vraag van de klant inderdaad de vraag is die jij op je lijstje hebt staan. Goed luisteren is dus essentieel als je dit werk doet. Niet alles kan in de bus. Soms moet ik er toch voor kiezen om de fiets mee te nemen, als ik hem niet ter plaatse kan repareren, dan moet ik de klant wel teleurstellen.

"Het gaat om de kwaliteit op de lange termijn. Daarom is het belangrijk dat ik alles goed en netjes kan uitleggen aan de klant. Mijn motto is dan ook: eerst communiceren, dan repareren."

Op de servicebus ontzorgen wij. Wij zijn vaak de eerste of tweede medewerker die mensen zien. Vaak zien klanten eerst de bezorger en daarna de monteur van de servicebus. Werken op de servicebus geeft een gevoel van vrijheid. Dat is voor sommige collega’s ook wel eens lastig merk ik. Je moet het wel in je hebben om soms zelf op zoek te gaan naar de juiste informatie. Daar hebben we nog wel wat te verbeteren. Ik zie het ook wel als mijn plicht om de servicebussen te verbeteren. Leren van elkaar en dan heb ik het over de winkel, de klantenservice, het magazijn en de bussen. Zo kan ik mijzelf ook blijven ontwikkelen en van waarde zijn voor Fietsvoordeelshop.nl. Dat zoek ik nu ook al op. Even een belletje plegen naar een andere afdeling helpt heel erg.

In een fietsenwinkel is het vaak zo dat de monteur ook de verkoper, klantenservice en inkoper is. Omdat wij zo groot zijn, kan dat allemaal gescheiden worden en kun je mensen inzetten op hun talenten. Een uitdaging blijft wel om goed personeel te vinden. De groei die wij doormaken vind ik wel leuk, ik hou van vooruitgang. Niet alles gaat direct goed, maar er is wel verandering. De winkel bestaat al sinds 1972 en is uitgegroeid tot wat het nu is, dat kan bijna niemand. Het is heel gaaf om daarin mee te mogen groeien. En als je intenties goed zijn, kun je eigenlijk alle kanten op bij Fietsvoordeelshop.nl. Ze geven je heel veel vrijheid en vertrouwen.

Vragen?

Neem dan contact op met Wendy, HR adviseur.