Een medewerker van Fietsvoordeelshop fietst door het het magazijn

Terug naar overzicht

Werken in het magazijn

Werken in ons magazijn in Heerhugowaard betekent dat jij alle fietsen ziet binnenkomen vanuit onze leveranciers en hopelijk ook snel weer ziet vertrekken naar onze klanten en winkels. In het magazijn kunnen wij inmiddels bijna 6000 fietsen kwijt. De fietsen moeten netjes worden opgesteld in het magazijn. Zodra de fiets naar een winkel of klant moet vertrekken, moet deze rijklaar gemaakt worden door een monteur. Vervolgens wordt de fiets meegegeven aan één van onze bezorgers. In het magazijn ga je aan de slag als fietsmonteur of als magazijnmedewerker en zo draag jij bij aan onze missie: heel Nederland lekker laten fietsen!

Ontmoet onze collega Arjan

Arjan

Chef Magazijn

Ik ben Arjan, 30 jaar jong en woon in Zuidermeer, lekker dicht bij mijn werk. Ik werk nu ongeveer 1,5 jaar bij Fietsvoordeelshop.nl als Chef Magazijn. In mijn vrije tijd ben ik coach van een seniorenelftal, hou ik van vissen en motorrijden.

Chef magazijn Arjan kijkt lachend naar de camera terwijl hij achter een computer zit

Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen in ons oude magazijn in Obdam. Ik kende de drie broers al van vroeger en zij hebben mij gevraagd en het vertrouwen gegeven om het magazijn aan te gaan sturen. Arie Vriend deed eerst voornamelijk het magazijn en ik kreeg steeds meer verantwoordelijkheden overgedragen van hem.

Mijn werkdag begint meestal rond 6 uur, dan open ik het pand. Eerst ga ik de mail nalopen. Kijken of er nog gekke dingen zijn met betrekking tot de routes die die dag gereden worden. De bezorgers rijden namelijk vanuit het het magazijn hun route langs klanten en winkels. Als er nog veranderingen zijn, kan ik het op deze manier nog op tijd aanpassen. Om 7 uur komen alle andere collega’s, monteurs en magazijnmedewerkers aan.

Monteurs beginnen dan gelijk met het afmonteren van fietsen. Dit zijn de fietsen die vanuit leveranciers bij ons zijn aangekomen. In het magazijn monteren we de fietsen af die voor de volgende dag op de route staan. Tot 12 uur ‘s middags kunnen er nog nieuwe orders binnenkomen. Er komt wel wat bij kijken, maar het zijn niet allemaal losse onderdelen. Het grootste gedeelte is al gedaan, het gaat vaak om het goed afstellen van de rem, de versnelling, het zadel en het stuur. We streven ernaar dat monteurs 13 fietsen per dag monteren, maar dit wordt zeker niet van je verwacht op je eerste dag. En kwaliteit gaan altijd boven kwantiteit.

De magazijnmedewerkers zijn verantwoordelijk voor het verwerken van alle inkomende en vertrekkende goederen. Inkomende goederen ruimen zij op en zetten zij weg nadat het een plekje heeft gekregen via het systeem. Zij scannen de pakbonnen, zorgen voor de locatie stickers en zorgen ervoor dat er altijd genoeg fietsen klaar staan voor onze monteurs. Daarnaast voert er nog iemand de laatste check uit voor er iets de deur uitgaat: is alles goed gemonteerd, is alles uit de bestelling toegevoegd en is het administratief goed verwerkt. Het is veel sjouwwerk, dus je hoeft niet meer naar de sportschool. Het lijkt simpel, maar het moet wel zeer secuur. Er is niets vervelender dan een fiets die verkeerd gestald staat of verkeerd bestickerd is.

Chef magazijn Arjan plaats een fiets in een vak

"Ondanks dat wij gigantisch aan het groeien zijn, is de sfeer op de werkvloer nog steeds alsof we een klein familiebedrijf zijn."

Je kunt bij iedereen terecht of binnenlopen. De lijntjes zijn onderling heel kort. En is het druk, dan werken de broers net zo hard mee om de fietsen op te ruimen. Ook als leidinggevende wil ik dit overbrengen. Ik wil dat ze bij mij terecht kunnen als er iets is, ook als het thuis niet goed gaat. Ik wil daar geen drempel hebben.

Het kan heel hectisch zijn bij ons in het magazijn, maar er is altijd tijd voor een grapje. Ik ben een mensenmens. De sfeer en het sociale vlak moeten wel goed zijn. Doordat we allemaal bereid zijn hard te werken als het nodig is en elkaar te helpen, is die ruimte er ook. In het oude magazijn konden we ongeveer 2000 fietsen kwijt. In ons huidige magazijn is dit al 6000. We groeien uit naar 18 monteurs en 4 man in het magazijn. In de zomer gaan we met 13 bezorg bussen rijden.

Het bedrijf groeit, er komen steeds meer winkels. We groeien zo snel, dat we het soms bijna niet kunnen bijhouden. Dat zorgt wel voor leuke organisatorische uitdagingen en 9 van de 10 keer loopt het weer anders dan dat we aan het begin van de dag bedacht hebben. Geen dag is hetzelfde. Daar moet je wel tegen kunnen. De groeiambitie die er is, maakt het mooi om hier te werken. Er lopen hier mannen die hier echt al vanaf het begin werken. Als je dan hoort hoe het vroeger was en hoe het nu is, dan is dat echt compleet anders. En we gaan alleen maar door, dat is heel mooi om mee te maken. Onze uitdaging is om die groei in goede banen te leiden.

Vragen?

Neem dan contact op met onze HR afdeling.
HR medewerker Ilse