Terug naar overzicht

Werken in de winkel

Werken in één van onze tien winkels betekent dat jij het gezicht bent van Fietsvoordeelshop.nl voor klanten die onze winkels bezoeken, een hele belangrijke taak dus! Jij zorgt ervoor dat klanten de beste klantervaring hebben, door te luisteren naar wat de echte vraag van de klant is. Vervolgens zorg jij als expert voor een deskundig advies of oplossing. Dit doe je als verkoper, filiaalmanager of in een combinatiefunctie vanuit de werkplaats. Daarnaast zorg je ervoor dat de winkel er tip top verzorgd uitziet, in lijn met ons verhaal en waar wij voor staan. Op deze manier zorg je er vanuit de winkel voor dat wij heel Nederland helpen om lekker te fietsen!

Werken in de winkel
in 1 minuut

Ontdek in 1 minuut hoe het is om te werken in de winkel bij fietsvoordeelshop.nl

Ontmoet onze collega Amy

Amy

Verkoopspecialist

Ik ben Amy Lenting, 18 jaar, ik woon in Avenhorn en werk nu ongeveer 2 jaar bij Fietsvoordeelshop.nl. Begin dit jaar heb ik mijn opleiding verkoopspecialist afgerond en inmiddels werk ik fulltime in de winkel in Heerhugowaard. Verder ben ik vaak op het voetbalveld te vinden, als coach van ons meidenteam of langs de kant als supporter.

De passie voor fietsen is mij met de paplepel ingegoten. Mijn vader heeft ook een fietsenwinkel en ik vond het altijd erg leuk om hem te helpen. Dat is dan ook de reden dat ik in het fietsenvak ben gegaan.

Na mijn studie ben ik hier blijven werken omdat ik heel erg leuk vind, ik zie mijzelf niet in een kledingwinkel bijvoorbeeld. Elke fiets is weer anders en je vertelt je verkoopverhaal. Ik merk vaak dat klanten eerst denken dat ik er vast geen verstand van heb, omdat ik jong ben, ze vragen dan naar een collega. Als ik vervolgens toch de klant van goed kan adviseren, krijg ik achteraf vaak te horen van “goh, je hebt er wel echt verstand van”, ik reageer dan vaak met een grapje “dat is ook de bedoeling toch” en zo is het natuurlijk ook! Het is wel heel leuk als je zo’n compliment krijgt en het maakt mij soms ook wel een beetje verlegen.

Mijn opleiding heb ik gehaald door alles wat ik in de winkel heb kunnen leren. Ik heb heel veel hulp gehad van collega’s, ook bij opdrachten, en natuurlijk veel ervaring in de winkel mogen opdoen. Fietsen is wel echt wat ik leuk vind en met de collega’s onderling is het heel gezellig. Als ik iets niet weet, dan vraag ik het en zij andersom ook.

Bij ons in de winkel is het in de ochtend vaak wat rustiger. Die tijd gebruik ik om de winkel weer even na te lopen of ben ik bezig om de onderdelen te regelen die de servicebussen nodig hebben. We hebben vier servicebussen en twee daarvan rijden vanuit Heerhugowaard. Verder versturen wij vanuit onze winkel ook pakketjes naar de klanten.

"We proberen de winkel continu te veranderen en te etaleren, zodat de winkel een frisse en rustige uitstraling heeft op een originele manier. Samen met een aantal collega’s kijken we dan hoe we dat het beste kunnen doen, zo blijft de winkel knap. "

Omdat we bij Fietsvoordeelshop.nl meerdere filialen hebben en groot zijn is het werk ook heel afwisselend. Het is meer dan alleen verkopen en mensen te woord staan. Je hebt ook te maken met de online kant, B2B portals en je hebt veel contact met onze centrale klantenservice. Dat maakt het anders dan een andere fietsenwinkel. Hierdoor kun je elke keer weer iets nieuws doen, moet je snel kunnen schakelen en daardoor blijf je leren en jezelf ontwikkelen.

Om bij Fietsvoordeelshop.nl te passen hoef in het begin niet direct alles van fietsen te weten, maar je moet wel echt interesse hebben in de fiets, een doorzetter zijn, het samen willen doen en vooral ook humor hebben. Je krijgt veel ruimte om te leren en als je graag wil, gaat dat ook heel snel. Enthousiasme is heel belangrijk en dat moet wel oprecht zijn. Dat we zo groot zijn en zo snel gegroeid zijn zorgt er soms ook voor dat onze interne communicatie hier en daar nog beter kan. Soms gaan de veranderingen zo snel, dat er nog niet eens tijd is geweest om alle collega’s te informeren. Dat brengt wel de leuke uitdaging met zich mee om ook in die situaties elke klant toch met een blij gevoel weg te laten gaan. Dat vraagt flexibiliteit en je moet snel nieuwe dingen kunnen leren. Dan kan je echt je bijdrage leveren om te groeien. Je merkt dat iedereen daar echt zijn best voor doet.

Vragen?

Neem dan contact op met Wendy, HR adviseur.